Strona używa plików cookies, aby ułatwić korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie. Dowiedz się więcej na temat używania plików cookies na stronie vestas,com i ich wyłączania tutaj:Polityka plików cookies

Program Active Output Management (AOM)

AOM. Państwa moc - nasze zaangażowanie

Nasza oferta serwisowa opracowana jest w oparciu o długoterminowe umowy serwisowe na bazie produktów AOM (Active Output Management), w taki sposób, aby idealnie dostosować oferowane usługi do wymogów Państwa turbin wiatrowych. W praktyce umowy te zapewniają zmniejszenie ryzyka inwestycyjnego do stopnia zależnego od wybranego typu kontraktu i oczekiwań Klienta.

Tak naprawdę nasze zadanie zaczyna się zaraz po zainstalowaniu i oddaniu do eksploatacji Państwa elektrowni wiatrowej. Zgodnie z naszą filozofią, pełne wykorzystanie elektrowni to coś więcej niż tylko inżynieria i logistyka. Chodzi o współpracę – tworzenie rozwiązań, które obracają się wokół Państwa specyficznych potrzeb i oczekiwań. Dlatego, bazując na trzech dekadach doświadczenia w branży, oferujemy unikalny program AOM. Dzięki programowi AOM firmy Vestas usługi serwisowe świadczone są przez sprawdzonego partnera – współpracującego z Państwem w celu identyfikacji, podziału i właściwego zarządzania ryzykiem oraz zapewnienia optymalnej wydajności elektrowni wiatrowej.

Firma Vestas dba o sprawne funkcjonowania Państwa farmy - zapewniając korzyści płynące z wydajności najlepszej w branży, z badań naukowych, innowacji, pracy zespołów ekspertów technicznych oraz globalnego łańcucha dostaw, który jest niezawodny, wydajny i ekonomiczny. Wszystko to odbywa się w oparciu o jeden cel - zaoferowanie Państwu przewidywalności i wzmocnienie pewności przedsięwzięcia.

Pakiety serwisowe

Turbiny wiatrowe wymagają stałego serwisowania w celu uzyskania systematycznej, najwyższej wydajności. Ciężkie warunki pogodowe w ciągu typowego 20-letniego okresu eksploatacji turbiny mogą zmniejszyć ogólną wydajność farmy, powodując utratę zysków i mały zwrot z inwestycji.

Nasz program serwisowy na zasadzie aktywnego zarządzania wydajnością - Active Output Management® lub w skrócie AOM, przez cały czas zapewnia najwyższą możliwą wydajność, więc zwrot z inwestycji jest osiągalny i stabilniejszy.

    AOM 5000

    Zmniejszenie do minimum strat w produkcji

    AOM 5000 to najbardziej kompleksowy pakiet serwisowy, obejmujący wszystko, co niezbędne, aby maksymalnie zwiększyć wydajność, a także gwarantujący dyspozycyjność w oparciu o produkcję energii, dopasowując działania serwisowe i konserwacyjne do okresów o niskiej wietrzności.
    Pakiet serwisowy AOM 5000 ma na celu zmniejszenie do minimum strat w produkcji w okresie do 10 lat (z możliwością przedłużenia na dwa kolejne okresy pięcioletnie) wraz z gwarancją produkcji energii na poziomie nawet do 97% (w zależności od oceny lokalizacji). Te wysokie oczekiwania są formalizowane w postaci kar umownych i klauzul dotyczących premii w umowie.

    AOM 4000

    Maksymalne zwiększenie czasu pracy i wydajności

    Maksymalne zwiększenie czasu pracy i wydajności

    AOM 4000 to kompleksowy pakiet serwisowy obejmujący wszystkie niezbędne podzespoły główne i materiały, aby maksymalnie zwiększyć czas pracy i wydajność.

    Umowa o świadczenie usług serwisu obejmuje okres do 10 lat, z możliwością przedłużenia na dwa kolejne okresy pięcioletnie. Jest to rozwiązanie odpowiednie dla klientów, którzy chcą otrzymać tradycyjną czasową gwarancję dyspozycyjności do 97%. Te wysokie oczekiwania są formalizowane w postaci kar umownych i klauzul dotyczących premii w umowie.

    AOM 1000-3000

    Podział ryzyka i elastyczne rozwiązania

    AOM 3000 – Podział ryzyka

    Jako kompleksowy pakiet serwisowy, który obejmuje materiały eksploatacyjne i części zamienne, AOM 3000 jest opcją dla klienta niechętnie podejmującego ryzyko. Przenosi korzyści płynące z umowy AOM 2000 na następny poziom, obejmując zarówno zaplanowane, jak i nieplanowane czynności konserwacyjne w stałej cenie, maksymalnie zwiększając niezawodność turbin wiatrowych. Jedynie główne podzespoły są wyłączone z pakietu, więc dzięki przeniesieniu ryzyka napraw na Vestas, pewność przedsięwzięcia wzrasta.

    AOM 2000 – Zmniejszenie ryzyka przestojów

    Pakiet AOM 2000 powstał na bazie korzyści płynących z pakietu AOM 1000, z dodatkową zaletą w postaci programu konserwacji prewencyjnej w stałej cenie. Zyskują Państwo gwarancję, że turbiny będą właściwie utrzymywane, ale bez zobowiązań – lub kosztów - generowanych w ramach bardziej kompleksowego pakietu serwisowego.

    Dzięki pakietowi AOM 2000 wydajność turbin jest utrzymywana za sprawą regularnej konserwacji z możliwością rozszerzenia o dodatkowe pozycje serwisu.

    AOM 1000 - Maksymalna elastyczność

    Pakiet AOM 1000 zapewnia maksymalną elastyczność w zakresie utrzymania i serwisowania farmy wiatrowej. Kupują Państwo usługi wyłącznie na zasadzie pay-as-you-go, tj. płatne według faktycznego wykorzystania, nigdy nie wydając więcej niż to konieczne. Zapewniamy wykrywanie usterek i konserwację naprawczą wraz z korzyściami w postaci techników OEM, części i narzędzi.

    BladeCare

    Łopaty to nie tylko największe elementy turbiny - to również najdroższe i najbardziej wrażliwe części.

    Narażone na zmienne warunki pogodowe i duże obciążenia, poddane stałej presji. Są jednak niezbędne dla pracy turbiny. A to oznacza, że aby uzyskać jak najwięcej korzyści z inwestycji trzeba należycie zadbać o łopaty.

    Upraszczając to, jak nasze usługi mogą wspomóc Państwa strategię eksploatacyjno-konserwacyjną, firma Vestas wprowadza BladeCareTM - kompleksowy zakres usług, które pomogą zachować łopaty w optymalnym stanie. Nasze podejście do pielęgnacji łopat przez cały okres eksploatacji obejmuje niedrogie i szybkie przeglądy kontrolne w celu identyfikacji i oceny uszkodzeń. Ponadto, oferujemy wiodące w branży rozwiązania w zakresie naprawy oraz modernizacje w celu utrzymania i optymalizacji wydajności turbin przez cały okres eksploatacji.

    Zapoznaj się z naszą broszurą BladeCare i dowiedz się więcej na temat usług, które oferujemy.

    Odwiedź naszą stronę kampanii BladeCare, obejrzyj film prezentujący zalety oferty BladeCare i skontaktuj się z naszym lokalnym przedstawicielem serwisu.

    GeneratorCare

    Awarie generatora mogą być kosztowne, wpływając na czas naprawy turbiny i wydajność farmy, co prowadzi do gorszego zwrotu z inwestycji. To dlatego opracowaliśmy GeneratorCare ™ – kompleksowy program serwisowy, który umożliwia naprawę, modernizację i wymianę generatora zaraz po wykryciu wady lub dokładne, proaktywne kontrole techniczne przeprowadzane przez doświadczonych techników serwisowych z pomocą danych dotyczących wydajności turbiny wiatrowej. 

    Realizujemy nowatorskie działania w zakresie B+R oraz posiadamy doskonałą kadrę inżynierską, zapewniając wyjątkowe, innowacyjne i sprawdzone rozwiązania w zakresie okresu eksploatacji.

    Nasze wieloletnie doświadczenie, zapewnienie jakości i wysoki poziom wyszkolenia pracowników oznaczają, że Państwa turbiny wrócą do pracy w możliwie najkrótszym czasie. Rozwiązania w zakresie GeneratorCare™ stanowią część naszej oferty AOM, są także oferowane na zasadzie transakcji, zapewniając wymagany poziom elastyczności.

    Zapoznaj się z naszą broszurą GeneratorCare i dowiedz się więcej na temat usług, które oferujemy.

    GearboxCare

     

    Przekładnia leży w sercu turbiny, jej usterki mogą prowadzić do niepotrzebnych przestojów elektrowni i zwiększenia kosztów. Aby sprostać temu wyzwaniu, dział Vestas Services wprowadza GearboxCare™ – program serwisu prewencyjnego, predykcyjnego i napraw specjalnie dedykowany do konserwacji, naprawy, modernizacji i wymiany przekładni. 

    GearboxCare™ oferuje szereg rozwiązań spełniających większość wymagań klientów w zakresie przekładni znajdującej się na wieży, na farmie i w warsztacie. Poprzez GearboxCare™, za jednym dotknięciem oferujemy Państwu rozwiązania w zakresie naprawy przekładni w ramach całej floty oraz dostęp do światowej sieci najnowocześniejszych rozwiązań w zakresie naprawy przekładni niezależnie od Państwa potrzeb serwisowych.

    Zapoznaj się z naszą broszurą GearboxCare i dowiedz się więcej na temat usług, które oferujemy.

    Wsparcie techniczne

    W Polsce oferujemy wsparcie techniczne dla turbin Vestas i NEG Micon wykonując na zlecenie:

    • konserwacje planowe (przeglądy),
    • diagnozę i usuwanie usterek,
    • wymianę głównych komponentów,
    • badanie jakości oleju i przeprowadzenie stosownych czynności korygujących (wymiana filtrów, płukanie, wymiana oleju),
    • inspekcje i naprawy łopat,
    • inspekcje endoskopowe przekładni głównych, generatora oraz łożysk wału głównego,
    • pomiary drgań generatora,
    • pomiary ruchów wkładki fundamentowej oraz oscylacji wieży,
    • modernizację sprzętu,
    • aktualizację oprogramowania sterującego pracą turbiny,
    • odbiory techniczne przeniesionych i nowo zainstalowanych turbin